Thursday, January 24, 2013

Pure Marine Collagen

Rumpai laut mempunyai kandungan iodine yang tinggi berfungsi untuk menghalang tubuh manusia menyerap logam berat yang berbahaya seperti plumbum yang boleh mengakibatkan kanser darah dan kanser tulang. Ia turut memiliki banyak vitamin dan mineral penting untuk tubuh seperti Kalsium, Magnesium, Potasium, Vitamin B6, B12, C, Omega 3 dan Antioksidan. Kandungan serat yang tinggi juga memudahkan penghadaman dan dapat membantu pengguna mengatasi masalah sembelit / buasir.

 
Pengambilan kolagen mentah ini secara teratur dan berterusan memberi impak yang sangat positif, menjadikan kulit keseluruhan badan licin, halus lembut dan cerah. Pori2 kulit wajah mengecil dan tampak segar bermaya. Kolagen ini juga boleh dibuat masker. Bagi ibu hamil, pengambilan kolagen membuatkan kulit bayi yang dilahirkan cantik dan cerah.


Pengambilan kolagen ini juga sangat disarankan untuk mereka yang bermasalah kulit (dapat menghapuskan jerawat muka/badan,kudis dan kegatalan). Luka kemalangan/pembedahan (mempercepatkan kesembuhan kecederaan) Untuk warga emas,sakit terlantar/uzur (dapat memulihkan tenaga)



Gambar di atas adalah kolagen yang direndam semalaman hingga kembang.

Gambar kolagen mentah yang baru sampai.




Gambar di bawah adalah kolagen yang telah dimasak dan dituang ke dalam bekas seterusnya di masukkan ke dalam peti ais( bukan ruang sejuk beku)



Gambar di bawah adalah kolagen yang sedang dimasak hingga larut seperti agar2.
















No comments:

Post a Comment